MIELENOSOITUS MYÖS PORISSA

14.9.2015

SAK:n, Akavan ja STTK:n liittojen jäsenet osoittavat mieltään Helsingin Rautatientorilla perjantaina 18. syyskuuta kello 11 alkaen.  Porissa voit osallistua paikalliseen mielenilmaukseen klo 16 alkaen Porin Torilla.

Mielenosoituksella puolustetaan työmarkkinajärjestöjen vapaata oikeutta sopia työ- ja virkaehtosopimuksista ja vastustetaan hallituksen yksipuolisia päätöksiä heikentää palkansaajien työehtoja. Hallitus ilmoitti tiistaina muun muassa vuosilomaoikeuden rajoittamisesta, sairausloman palkattomasta karenssipäivästä, arkipyhien palkattomuudesta sekä ylityö- ja sunnuntaikorvauksien leikkaamisesta pakottamalla.

Palkansaajakeskusjärjestöjen puheenjohtajat korostavat, että työntekijöiden on mahdoton hyväksyä hallituksen pakkotoimia. Hallitus ei kunnioita työntekijöiden ja työnantajien välistä oikeutta sopia työn hinnasta ja muista työehdoista. Se uhkaa myös rikkoa kansainvälisesti tunnustettua periaatetta, jonka mukaan laki suojelee lähtökohtaisesti heikompaa osapuolta.

Mielenosoitukseen ovat ammattiliittojen jäsenten lisäksi tervetulleita kaikki, jotka ovat huolestuneita hallituksen tavasta ja keinoista tehdä leikkauksia.

Helsingin ja Porin tilaisuuksiin osallistutaan vapaa-ajalla. Luvattomasti ei töistä sovi lähteä.

Tilaisuuden järjestävät Porin paikallisyhdistykset.

TEHYN Porin aluetoimistolta (Yrjönkatu 7 A 4) voi klo 14.30 alkaen noutaa Tehyn punaisen lakkoliivin,

ilmapalloja (helium –täytöstä ei vielä varmuutta) , EIKÄY –kylttejä ja banderolleja